tisdag 19 juli 2011

Ibland händer det...

Att drömmar slår in och idag skedde det. Jag fick ett sms i förmiddags som löd "Annika kommer till Popaganda!!!", jag trodde knappt det var sant. Jag var tvungen att sätta mig ner i trappan utanför tunnelbanan vid Danderyds sjukhus och dubbelkolla och ja det stämde, Säkert! är bokade till årets Popagandafestival! Jag grät nästan av lycka, en av mina drömmar har blivit verklighet. 

Första gången jag såg Säkert! live var på Popagandafestivalen 2008, det var första gången jag besökte Popaganda och även första gången jag gick på festival överhuvudtaget. Jag hade lyssnat på Säkert! i ungefär ett år då och jag var helt betagen av Annika Norlins sävliga norrländska stämma, hennes genialiska och träffsäkra låttexter och av den underbara musiken. 

När det hade blivit officiellt att Säkert! skulle spela på festivalen så köpte jag en endagsbiljett på en gång, äntligen skulle jag få se dem live. Annika & co avslutade festivalen 2008, solen gick precis ner över Eriksdalsbadet när de klev på scen sedan var det en timme av ren magi som rådde för min del. Det var ett av de lyckligaste ögonblicken i mitt liv. 

Året därpå återvände jag till Popaganda, fast som funktionär. Det jag hade fått uppleva året innan var så himla great att jag ville vara med en gång till. Festivalen var så härlig, människorna så sköna och det var bara en massa kärlek. Precis så kändes det 2009 också fast ännu skojigare men på ett annat sätt eftersom jag var funkis. Eftersom festivalen 2009 var så jäkla grym den med så tvekade jag aldrig på återvända dit igen år 2010. Så det gjorde jag och även då som funktionär. Jag hade äntligen hittat ett sätt att kombinera de två saker jag brinner för mest här i livet; musik och människor. Popagandafestivalen är världens bästa festival alla kategorier enligt mig. Jag behöver väl knappast tillägga att jag även i år kommer att jobba som funktionär?

Jag har sett Säkert! live många gånger sedan 2008 på alltifrån Gröna Lund till Debaser Medis och Kägelbanan. Det har varit helt fantastiska spelningar men jag har ändå haft en dröm om att få se dem live igen vid Eriksdalsbadet den sista helgen i augusti. För jag älskar Popaganda för att jag tack vare dem för första gången i mitt liv fick se Säkert! live, och jag älskar Säkert! för att utan dem hade jag aldrig upptäckt denna fantastiska festival.

Nu vet jag att drömmar kan slå in, jag är bara så himla lycklig just nu.





2 kommentarer:

  1. Åh, blir så glad av att du är glad haha! Det kommer bli fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Åh, fina du! Nu blir jag ännu gladare! Det kommer att bli så underbart! (ps. var beredd på att bli kidnappad av mig någon gång under festivalen, haha ds.)

    SvaraRadera