onsdag 15 juni 2011

Jag har blivit med blogg (tro det eller ej!)

Jag sitter och funderar på vad folk skriver i sitt absolut första blogginlägg. Jag är alldeles för trött för att undersöka saken närmare. Skriver de en liten presentation av sig själva? Eller går de rakt på sak? Kanske det har hänt något stort och speciellt i deras liv just då så skapar de en blogg och skriver om det för låta omvärlden få ta del av det? Varför startar man en blogg överhuvudtaget? Anledningarna och orsakerna är nog många. Vad använder de sin blogg till? Kanske som en offentlig cyberdagbok eller så kanske de är superhemliga och skriver om saker och uttrycker sina åsikter så som de faktiskt egentligen tycker och tänker att de inte vill gå ut med sitt riktiga namn.

Det är det jag sitter och tänker på här och nu när jag själv har beslutat mig för att skapa en egen blogg. Jag väljer att vara hemlig för att jag inte vill att alla ska kunna få reda på vem jag är. Det finns en fördel med det enligt mig. Fördelen är att de som faktiskt känner mig på riktigt och vet vem jag är ska veta att det faktiskt är jag som skriver. Jag vill kunna välja själv vem som ska få veta det. Så är det. (Fast vi får väl se hur det blir med den saken...)

Förutom det här som står skrivet här ovanför då, vad ska mitt första inlägg handla om? Jo, jag har bestämt mig för att det ska handla om hur jag lagar mat. Okej, nu tycker du nog att det verkar skittrist att få läsa om hur jag lagar mat men det är inte på det sättet! Det handlar inte om hur jag steker mina pannkakor eller om jag använder vanlig ugn eller varmluftsugn. Nej, det handlar om det här:





Så här ser det ut när jag lagar mat. I alla fall för det mesta. Medan jag väntar på att pastavattnet ska koka upp och stekpannan ska bli varm så brukar jag faktiskt sitta på en stol vid spisen och spela gitarr. Det har blivit lite av en "grej" att jag drar fram en av mina gitarrer och sätter mig på min slitna, fallfärdiga röda stol framför spisen och drar igenom en låt eller två. Valet av låt/låtar brukar variera. Det blir allt ifrån någon gammal god klassisker som t.ex. "Wonderwall" av Oasis till "Ingen vill veta vart du köpt din tröja" av Raymond & Maria. 

Jag vet att jag är lite knäpp, men vem fan är inte det emellanåt?
Vad brukar du göra när du lagar mat? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar